Explore the components and explanations of the infallible (AS) components
Subject Areas : Islamic theology
1 - Azad university
Keywords: Infallible Imams, Unseen Science, transcendental attributes, infallibility,
Abstract :
According to Imamiyyah, Imam Hojjat is chosen and appointed God to guide humanity. Therefore, he necessarily has characteristics that, while not leaving him out of the order of God and being the creature of God, makes him different from ordinary human beings. One of the most important of these features is the immunity from any sin and error that is referred to as infallibility in the term science; Because the imam's error throws his authority and contradicts the wisdom and justice of God. Also, another of the dignity of the Imamate is his complete and extensive science. In the meantime, God sometimes finds expedient to inform the Imam of the unseen. These doctrines are all derived from the verses of the Qur'an and the valid themes of the narrative that will be mentioned in the text of the article. The method of this article is analytical-reciprocal, and we would like to say that the exaggeration of the attributes and characteristics of the infallibles (AS) is due to the lack of attention to the minutes and subtleties that exist in this form and in the criteria of exaggeration. In this article, the author will say in a precise meaning that the concept of humanity is human, that if affairs are inherently impossible to human, such as divinity, abstraction and complete independence, God is the cause of God and his unity with human beings. ;; But the extraordinary things that are inherently possible and according to the evidence and documentation - though rarely - are not exaggerated, and it can be considered as the superhuman attributes of the Imams.
قرآن کریم
کتاب مقدس، (1379)، کتب العهد العتیق، ترجمه فاضل خان همدانی، ولیم گلن، کتب العهد الجدید، ترجمه هنری مرتن، انتشارات اساطیر.
افلاطون، (1390)، جمهور، ترجمه فؤاد رحمانی، انتشارات علمی و فرهنگی.
افلاطون، (1398)، دوره آثار افلاطون، ترجمه محمد حسن لطفی و رضا کاویانی، انتشارات خوارزمی.
آموزگار، ژاله و حریریان، محمود وملک شهمیرزادی، صادق و میرسعیدی، نادر،(1385)،تاریخ ایران باستان،ج اول، انتشارات سمت. باقری، مهری، (1397)، دین های ایران باستان، نشر قطره. توماس، هنری، (1382)، بزرگان فلسفه، ترجمه فریدون بدره ای، انتشارات علمی فرهنگی. تیموتی فرک و پیتر گندی، هرمیتیکا، ترجمه فریدالدین رادمهر، تهران، نشر مرکز،1384. دهخدا، علی اکبر، (1377)، لغت نامه، انتشارات دانشگاه تهران. ژینیو، فیلیپ، (1399)، ارداویراف نامه، ترجمه و تحقیق ژاله آموزگار، انتشارات معین، انجمن ایرانشناسی فرانسه. طباطبائی، محمد حسین ، (1375)، تفسیر المیزان، ترجمه موسوی همدانی، دفتر انتشارات اسلامی . طبری، محمدبن جریر،(1398)،تاریخ طبری، ترجمه ابوالقاسم پاینده، انتشارات اساطیر. كوهن، ابراهام، (1382)، گنجينه اي از تلمود، ترجمه امير فريدون گرگاني، تهران، نشر اساطير. کریستوفر، پارتریج، سرویراستار، (1398)، سیری در ادیان جهان، ترجمه عبدالعلی براتی، انتشارات ققنوس. ناس، جان، (1370)، تاريخ جامع اديان، ترجمه علـي اصـغر حكمـت، تهـران. هاكس، جيمز، (1383)، قاموس كتاب مقدس، تهران، اساطير.