The Place and Importance of Corona (Compassion) in the Madagasian School of Buddhism and the Khorasan School of Islamic Sufism
Subject Areas : Islamic theologyFereshteh Naeimi 1 , Abolfazl Mahmoudi 2 *
1 -
2 -
Keywords: Corona, Compassion, All over , Wahara, Come on,
Abstract :
Corona (compassion) is one of the most important elements of Buddhist thought and is of particular importance in all schools. In the sect of Humayaneh (Tourvadeh), Corona is one of the four supermarket (transcendental attitude). Although Corona is one of the officials in the army, his main characteristic is not. In the sect, the emphasis is on the importance of corona. In this sect, with the exception of the eighth ways to stop the suffering, they bring their way to life, the goal is to rid all beings of suffering. For this reason, the Mecanique Savior suspends his nose and uses his all-powerful heart to use all manner of ways to save people who are still in the dark. The immortal mark and the desire for salvation and goodness that emanates from the feeling of sympathy and belief in the same essence of all beings is a special feature of the dictators. In Islamic mysticism, the concepts corresponding to Corona (compassion, kindness, mercy, etc.) are of great importance and one of the most important and most important mystic qualities. In this article, the importance of the Corona and its corresponding concepts in the school of the Buddhists and the Khorasan Sufi School Islam has been dealt with.
قرآن کریم.
استیس، و.ت، 1384 ش، عرفان و فلسفه، ترجمه: بهاءالدین خرمشاهی، تهران: سروش، چاپ ششم.
السلمی، ابوعبدالرحمن محمدبن الحسینی،1369 ش، مجموعه آثار السلمی، 3 جلد، تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
بقلی شیرازی، روز بهان، 1426ق، مشربالارواح، بیروت : دارالکتب العلمیه.
بهاء ولد، محمدبن حسین خطیبی بلخی، 1382ش، معارف بهاءولد، تصحیح: بدیع الزمان فروزانفر، تهران: طهوری.
پاشایی، علی، 1361ش، بودا، تهران: مروارید.
خواجه انصاری، عبدالهبن محمد،1387ش، منازل السائرین، ترجمه: عبدالغفور روان فرهادی، به کوشش: محمد عمار مفید، تهران: مولی، چاپ سوم.
داسگوپتا، سورندرانات،1394 ش، سیر تحول عرفان هندی، ترجمه: ابوالفضل محمودی، تهران: سمت، قم: دانشگاه ادیان و مذاهب، چاپ اول.
صابری، علی محمد، 1390ش، سلطان عشق، بررسی آراء و اندیشههای شیخ احمد غزالی توسی، تهران: علم، چاپ اول.
عزّالدین کاشانی، محمودبن علی، 1388ش، مصباح الهدایه و مفتاح الکفایه، تصحیح و مقدمه و تعلیقات: جلالالدین همایی، تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، چاپ دهم.
غزالی، احمد؛ باخرزی سیفالدین، 1385ش، دو رساله¬ی عرفانی در عشق، به کوشش: ایرج افشار، تهران: منوچهری، چاپ سوم.
عفیفی، ابوالعلاء،1380ش، شرحی بر فصوص الحکم، ترجمه: نصراله حکمت، تهران: الهام.
قشیری، عبدالکریم بن هوازن، 1385ش، رساله قشیریه، تصحیحات و استدراکات: بدیع الزمان فروزانفر، تهران: علمی و فرهنگی، چاپ نهم.
کلاباذی، ابوبکر محمد، 1371ش، تعرف، به کوشش: محمد جواد شریعت، تهران، اساطیر، چاپ اول.
مولوی، جلالالدین محمد،1371ش، مثنوی معنوی (براساس نسخهی نیکلسون)، تهران: نشر بهزاد.
ولفگانک شومان، هانس،1362ش، آئین بودا: طرح تعلیمات و مکتبهای بودایی، ترجمه: ع. پاشایی، تهران: مروارید، چاپ اول.
Aronson, Harvey B ,2008, Love and Sympathy in Theravada Buddhism, Delhi, Motial, Banarsidass.
Bowker, john(ed), 1997, The Oxford Dictionary of Religions, New York, Oxford University Press.
Buddhist Text through the Ages, 1964, Tr and coment. By Edward Conze, New York, Evanston and London: Harper and Row Publication.
shodhyanga , “ the Conception of the ten stages of the Buddhisattva” , infilibnet . Ac . in
Chitkara, M.G, “bodhisattva philasaphy” Encyclopedia of Buddhism: A world faith main currents in Buddhism , New Delhi , A .P. H , publishing corporation.
Dhammapada the way of the Truth, translated : from the Pali by sangharakshita, published by wind horse publications ISBN.
Flower Adornment Sutra(AvatamsakaSura) The Pure Conduct, 1982, Chap. 11, tr, from Chin. Buddhist text translation Society, eds. Bhikshuni Heng Ch`ih, Upasika Kua Tsai, Dharma Real Buddhist University, Buddhist text Translation Society.
Gethin , Rupert , 1998 , “ the Foundation of Buddhist” , London , oxford university press
Harvey, Peter,1990, An Introduction to Buddhism, Cambridge, University Press.
______, 2000, An Introduction to Buddhist Ethics: foundation , values , Issues , Cambridge: Cambridge university press.
Irons, Edward A (ed), 2008, Encyclopedia of Buddhism, Newyork, facts on file.
Makaransky, john, 2012, compassion in Buddhist psychology, ed:by christaphek, Germer and Ronald D , Sigel, Guillford Press.
Magee, Bryan, 1998, The Story of Philosophy. London, Dorling Kindersley.
Nyanatiloka, ven, (ed), 1980, Buddhist Dictionary, manual of Buddhist terms and Doctrines, Buddhist publication society.
Prophet , Elizabeth Carle, 2009, The Buddhic Essence: Ten Stages to Becoming Buddha, Gardiner, Montana: Summit University Press.
ShahKazemi, Reza, 2010, Common Ground between Islam and Buddhism, Canada, Fonsvitare.
Suzuki, Daisetz Teitaro,1907, Outline of Mahayana Buddhism, London : Luzac and company.
The lotus sutra, 2009, Translation and introduction by Gene Reeves, Boston, Wisdom Publications.
The Sutta-Nipata, a Collecction of Verses Being One of the Canonical Books of the Buddhists, 1881, tr. V. Fausboll, in The Sacred Books of the East, Volume 10 part 2, ed. F. Max. Muller, Oxford: Clarendon Prees.
The Ten Bhumis, “ The Stages of Bodhisattvahood” http: //www. heartspace. Org/writings/traditional/TenBhumis. html.
“The Ten Perfections”, http: //www. dhammatalks. org/Archiv/Writings /StudyGuides/TheTenPerfections. Htm
The Ten Stages: Book Twenty Six of Avatamsaka Sutra, Pdf downloaded from: http: //www. scribd. Com/doc/79020490/Avatamsaka-Sutra-Flower-Garland-Sutra-3-4
Thomas, Edward j, 2000, The History of Buddhist thought, Newyork, Dover Publications.
Williams. paul, 2002, Buddist Thought, London and Newyork, Routledge.
______, 2009, Mahayana Buddhism: the Doctrinal Foundations, London and New York: Routledge.